Tornstaden bygger hyresrätter i Bandhagen för Wallenstam

Tornstaden har fått i uppdrag av Wallenstam att ansvara för totalentreprenaden av 158 hyresrätter i Bandhagen i södra Stockholm. I veckan togs det första officiella spadtaget av Stockholms finansborgarråd Karin Wanngård och Wallenstams vd Hans Wallenstam. Nu påbörjas byggnationen av de sju punkthusen längs med Trollesundsvägen och första inflyttning beräknas ske under Q3 2019.

Trollesunds Gårdar, som ligger i Bandhagen i södra Stockholm, är ritat av Sjögren Arkitekter och består av sju punkthus som byggs runt trivsamma gemensamma gårdar. Samtliga lägenheter kommer att ha balkong och naturliga materialval. Förutom 158 lägenheter kommer det även byggas garage och cykelparkering.

– Tornstaden har tidigare samarbetat med Wallenstam i ett antal bostadsprojekt och vi är mycket glada att vi återigen får förtroendet. När bostadsmarknad och förutsättningar förändras är det viktigt att ha förtroende för varandra och ett flexibelt förhållningssätt till processen, för att driva projektet framåt i positiv anda så som vi tillsammans gör i Trollesunds Gårdar, säger Erik Olofsson, vd på Byggnads AB Tornstaden.

För mer information:

Erik Olofsson